Sunday, January 8, 2012

Chapter 39~ Face and Hair


Potongan rambut amatlah penting bagi wanita kerana rambut adalah mahkota semulajadi bagi wanita. Oleh itu, gaya rambut yang sesuai mangikut bentuk wajah amatlah penting agar fesyen yang digayakan kena pada tempatnya.

Disini saya sertakan beberapa tips panduan memilih gaya rambut mengikut bentuk wajah anda.

Bentuk Bulat

Bentuk wajah bulat tidak boleh menggayakan gaya rambut sebarangan kerana silap gaya ia boleh membuatkan wajah tembam bertambah tembam. Untuk wajah kelihatan tirus, pastikan rambut tidak terlalu kembang atau cuba potongan bertingkat mengikut bentuk wajah. Elakkan memotong rambut pada paras dagu.

Bentuk Hati

Selalunya bentuk wajah begini mempunyai dahi yang luas dengan bentuk wajah tirus ke bawah. Bagi memberi bentuk wajah yang seimbang, cuba potongan panjang mengikut tepi muka atau potong rambut ke depan mencecah kening bagi menutup sebahagan dahi.

Bentuk Bersegi

Wajah yang bersegi mempunyai garis rahang yang agak jelas. Cuba potongan rambut kerinting atau berombak kerana ia amat sesuai dengan bentuk wajah begini.

Bentuk Oval

Bagi mereka yang memiliki wajah berbentuk oval, tidaklah perlu risau kerana semua gaya rambut sesuai dengan pemilik wajah begini.

Itulah dia beberapa tips panduan gaya rambut mengikut bentuk wajah anda. Diharapkan panduan ini dapat membantu anda agar gaya rambut yang digayakan sesuai dengan bentuk wajah anda.


Harap tips ini dapat membantu anda terutama kepada kaum hawa yang ingin mencuba tips ini.sebelum membuat sebarang tindakan untuk mengubah gaya rambut.,, tanya dahulu kepada yang lebih pakar..


http://wanitahariini.com/4/gaya-rambut-mengikut-bentuk-wajah-anda/

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...