Wednesday, December 8, 2010

Chapter 10:~Japanese Drama?...HanaKimi

Konnichiwa minna!haha...kali ni punye intro atau topic yg ingin saya discuss about japanese drama?hmm...i wonder why?lelaki pun layan bende ni jugak ke?haha..the answer is YES...Actually,aku pun tak layan sangat benda2 camni but cume layan anime saje..kirenye nak jadi OTAKU la tp tak tau la otaku ke tak?hehe..sebenarnye,member kat kolej aku yang minat gile dgn japan drama ni.Aku pun join la tengok..Die tengok cerita HANAKIMI...Start itu la aku mula jatuh cinta dgn japan drama ni.bak kata orang putih 'LOVE AT FIRST SIGHT'..So aku pun mula menjinakkan diri aku dalam menonton japan drama ini..Cerita HANAKIMI ni memang kelakar gile and happening.Memang best tak terkata la..hahak...(excited jap...Haha >.<)...lepas tu aku mula survey japan drama lain pulak cam citer Samurai Highschool,Absolute Boyfriend dan jugak My Boss My Hero..Tapi bagi aku paling best Hanakimi la yang berjaya menambat hati aku yg keras cam batu ni(haha,entah ape2 kan aku ni?)..Dalam citer Hanakimi ada 3 watak utama..let me introduce them.











Pelakon ini namanya Maki Horikita.Dlm citer Hanakimi die sebagai watak Ashiya Mizuki ..dalam citer tu die rambut pendek sebab die menyamar jadi lelaki..P/S:aku sahaja letak dua pics sbb aku minat gile dgn die...KAWAII!!...(haha,perasan kejap)she's so lovely and cute...wahh!!




Shun Oguri sebagai Sano Izumi..seorang atlet lompat tinggi yang dah lama tak aktif disebabkan cedera di kaki..Walaupun dah sembuh tapi die sudah hilang harapan utk lompat tinggi sehingga Ashiya Mizuki meyakinkan die utk lompat tinggi semula..



Ikuta Toma sebagai Nakatsu Shuichi..die ni la watak paling lawak..aku memang suke dgn style die ni..setiap kali die muncul mesti ade je benda lawak yg die buat.Pada mulanya die benci kat Ashiya Mizuki tapi lame2 die mula jatuh cinta kat Ashiya Mizuki tetapi die tak mahu jatuh cinta kat die sbb die anggap Ashiya Mizuki ni seorang laki sbb skola tu all boys..die slalu anggap die tu homo padahal yang die suke tu perempuan...utk meyakinkan org lain yg die ni laki sejati.die selalu berkata 'HOMO JANAII'..die ni memang kelakar la..





From left Nakatsu Shuichi,Ashiya Mizuki and Sano Izumi..




Ohsaka High School Student...ni all boys school...

Anyway,cite HANAKIMI memang gempak beb!....siapa yg dah tengok tu mesti diorang kata best..siapa yang belum tengok tu,saya suggest tengok la cite ni...best dan kelakar... :)
I love Ashiya Mizuki....!! :D...Actually banyak lagi watak2 yg menarik tapi nak save masa dan ruang...so i suggest u watch this drama ok!tak best la kalau bagitau semua kan?hehe..Sayonara..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...