Tuesday, December 7, 2010

Chapter 8:New Intro ~Hijrah~

ok!haha....tarik nafas panjang2!...huh!!ok.Actually dah lame tak post cerita2 yg baru kat blog ni kan?haaa~~pemalas punye author blog ni...siapa la orangnya kan?hihi..( aku la tu..ngehh~ =.=)
ALRIGHT.tanpa buang masa aku nak cite sikit psl hijrah ni..Sebenarnye,hijrah ni bermula pada peristiwa nabi kita yg berhijrah dari Mekah ke Madinah.sejak dari tu,wujudlah hijrah sehingga sekarang.Hijrah ni mempunyai banyak definisi tp yg selalu kite tau hijrah ni bermaksud Pindah..Ade jugak definisi lain selain pindah macam penghijrahan dari yg buruk kepada yang baik.Dri negatif kepada positif,dari mundur kepada maju.Kita sebagai manusia harus meningkatkan usaha utk menjadi lebih baik demi bangsa dan juga agama.Walaupun saya tidak lah menjadi yg terbaik tetapi saya berusaha utk menjadi yg orang yg terbaik.That's why we can't give up so easily.All people make the same mistake but we can learn from mistake.Pengalaman membuat kita menjadi lebih dewasa dan matang.haha...(aku ni cam lari topik je!hehe)...dan lagi satu rajin2lah kite menuntut ilmu sebab ilmu juga adalah ibadah.kita juga boleh berhijrah dgn menuntut ilmu.saya harap dgn post ini dapatlah kita memperbaiki diri kita lebih baik lagi dari sebelumnya.Bak kata org putih...Today is better than yesterday..




Dengan itu,saya nak ucapkan SALAM MAAL HIJRAH 1432...Mudah2an kita dpt menanam azam baru utk tahun baru islam....






Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...