Wednesday, June 15, 2011

Chapter 27~Moon Hacking~

alright,salam 1 malaysia semua..sekarang saya agak susah sikit nak update blog la maklumlah wifi kat hostel agak slow sikit.. so nak cerita sikit pasal sains pada topik kali ini.apa benda?ni nak yang nak cerita.okay,pada 16 June 2011 ni,lagi berapa minit sahaja lagi nak pukul 12 tengah malam ni.haha,so pukul 1.30 pagi kejap lagi akan berlaku fenomena gerhana bulan yang jarang berlaku ni..siapa yg nak tengok boleh lah tengok pukul 1.30 pagi nanti.. haha :D



so this is the example of lunar eclipse atau dalam bahasa melayu gerhana bulan :DD


So sekarang pula nak cerita pasal hacker yang sekarang ni tengah hangat ni.Mula-mula FB page Hot FM kena hack dengan 'Jack Sparrow'..Sama lah dengan page fb Heliza AF pun kena hack dgn Rileks Crew.diorang memang rileks and cool.aku suka gila kot dengan gaya diorang tapi tak tahu lah korang punya pandangan macam mana kan pasal hacker kan?bagi aku diorang memang cool gila asalkan diorang tak buat yang lebih teruk lagi sudah lah sampai nak send virus..huhu,harap dapat dielakkan lah.. sekarang ni dalam bulan june ni pula dengar-dengar pasal website kerajaan Malaysia kena hack and siap countdown tu.tadi aku baru tengok petang tadi dalam 9 hours countdown macam tu.Pasal itu tak nak lah comment panjang-panjang.Nama group diorang ialah Anonymous.diorang ade page kat fb so try search okay.diorang memakai picture dari filem V for Vendetta... Pukul 3.30 pagi website kerajaan akan di hack oleh Anonymous yang juga telah hack website syarikat besar iaitu Sony dan juga Nintendo.wow,awesomee!!.. aku baca dari satu artikel aku pun lupa apa website mana aku baca tapi apepun diorang ni memang hacker yg professional dan sangat berani.Paling tergempar sekali kerajaan nak block Facebook and Twitter tapi tak sure la sama ada betul atau tidak tapi ada jugak yang mereka dah block antaranya webiste yang boleh download movie.so itu sahaja nak cakap dengan korang semua.So we just wait and see about this hacking operation and they call 'Operation Malaysia'..






diorang inginkan kebebasan dalam internet ni so aku harap mereka dapat apa yang mereka mahukan.so itu sahaja post kali ini so sorry to u all kalau ada silap dalam post ini..tak ada niat nak memburukkan sesiapa pun just nak memaparkan kepada anda semua dan fikirkanlah mana yang betul dan mana yang salah..Mereka hanya menuntut hak kebebasan sahaja..so sekian.. peace no war! :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...